”Nu slipper jag ha all information i huvudet"

År 1948 grundade Henrik Gustavssons farfar, Georg Gustavsson, ett åkeri i Vislanda. De första 35 åren hade åkeriet endast två bilar. Idag drivs företaget av andra och tredje generationen Gustavsson. De senaste åren har företagit vuxit rejält. De har 14 anställda, sju kranbilar, fyra lastväxlare och tre dragbilar och är verksamma med sina specialtransporter över hela Sverige och även i delar av Europa. Sedan 1 september 2020 använder de Workify. 

Henrik Gustavsson bredvid en av Georg Gustavssons Åkeris lastbilar. Henrik är en av Workifys nöjda kunder!

Henrik Gustavsson älskar att köra kranbil och att vara ute och träffa företagets kunder. I början gick det bra att kombinera att köra bil på heltid och samtidigt sköta transportledningen på firman. I takt med att företaget växte blev det allt svårare. Till slut skötte Henrik transportledningen av företagets 14 förare via telefon. Telefonen ringde konstant. Det var ohållbart. 

- Jag förstod att vi behövde anställa en transportledare som kunde avlasta mig och sitta inne på kontoret. Dessutom behövde vi digitalisera sättet vi arbetade på. Att varje dag ringa ut order till våra förare som i sin tur skrev följesedlar för hand kändes både omodernt och ineffektivt, säger Henrik. 

Henrik började söka efter ett systemstöd och hittade Workify. Anledningen att han valde just Workify var att systemet var utvecklat specifikt för branschen av personer som förstod deras verksamhet. 

- Det bästa med Workify är möjligheten att följa hela processen, från order till fakturering, i ett och samma system. Det ger oss både överblick och trygghet då vi vet att vi inte missar något. Idag delar vi ut order till våra förare via dator eller mobil och de rapporterar in nedlagd tid i mobilappen när jobbet är klart. Med ett enkelt knapptryck kan vi därefter skicka iväg ordern till fakturering då Workify är integrerat med vårt ekonomisystem Visma. Vi fakturerar oftare idag och får på så sätt betalt snabbare, berättar Henrik. 
  
Georg Gustavssons Åkeri AB har använt systemet sedan den 1 september i år. Att komma igång med systemet gick både enkelt och snabbt.

- Det var väldigt smidigt. Vi fick en demo online och därefter hjälpte Workify oss att lägga in vårt kundregister och artiklar. Efter bara två dagar körde vi fullt ut i systemet, berättar Henrik. Både vi som jobbar med transportledning och våra förare är otroligt nöjda, även de utan datorvana. Det säger en del om hur enkelt och lättförståeligt Workify är.

Nyfikna på Workify?

Vi berättar gärna mer om Workify och på vilket sätt systemet skulle kunna underlätta för er. Välj något av nedanstående alternativ så hör vi av oss!

Jag vill bli kontaktad

Boka demo

Testa gratis